Pachnące opakowania i etykiety – wykorzystanie lakierów zapachowych w przemyśle opakowaniowym

Pośród wszystkich sposobów prezentacji towarów to właśnie opakowanie produktu jest jednym z najważniejszych. Dlatego też warto zadbać o jego wygląd. Obecne możliwości pozwalają, by zrobić to nie tylko od strony stricte wizualnej, ale również wpłynąć na doznania klienta. Doskonale sprawdza się w tym celu lakier zapachowy, dzięki któremu opakowanie roztacza wyjątkowy zapach. Stwarza to wiele niesamowitych możliwości na rynku sprzedaży. Miłe zapachy są pozytywnie odbierane przez mózg, pobudzają wspomnienia i zwracają uwagę na produkt. Jak działają lakiery zapachowe? Gdzie można je zastosować? Jak w pełni wykorzystać ich potencjał? Na co zwrócić uwagę przy zakupie najlepszego lakieru zapachowego?

Ludzkie zmysły a marketing – innowacja i kreatywność

Marketing jest jednym z najważniejszych filarów sprzedaży oraz kreowania wizerunku firmy. Niezwykle ważna jest w nim interakcja z klientem, która może odbywać się poprzez pobudzanie wszystkich jego zmysłów.

Dla wzroku kuszące są przede wszystkim kolorowe, przykuwające spojrzenie i atrakcyjne dla oka opakowania, dla dotyku będzie to możliwość obejrzenia produktu i bliższego zapoznania się z nim, a dla słuchu, na przykład zadbanie o przyjazną muzykę w salonie.

To jednak nie wszystko, bo obecnie przy tak wielu stosowanych strategiach i przy tak dużej konkurencji innowacja i kreatywność to przewaga, a często także droga do sukcesu. Dlatego właśnie powstały lakiery zapachowe, które pozwalają nieszablonowo podejść do sprzedaży.

Lakiery zapachowe – w jaki sposób działają?

Zasada działania lakieru zapachowego jest stosunkowo prosta. Wybrany aromat zamyka się w specjalne mikrokapsułki, które łączy się ze specjalnie przygotowanym lakierem. Po naniesieniu go na papier wystarczy potrzeć powierzchnie, aby otrzymać pełne natężenie zapachu.

Co więcej, jest on wyjątkowo trwały i intensywnie wyczuwalny nawet po dłuższym czasie. Inną opcją są też lakiery zapachowe w wersji permanentnej, których nie trzeba pocierać, a aromat jest mocno wyczuwalny już od chwili druku. Ich wadą jest relatywnie krótki okres przydatności (dość szybko zapach wietrzeje).

Najwyższej jakości farby fosforyzujące nie tylko są bardzo dobrze widoczne i trudno przejść obok nich obojętnie, ale również wyróżniają się długim okresem świecenia nawet do 10 godzin, co spokojnie wystarcza na całą noc.

Obecnie dostępnych jest wiele dowolnych aromatów występujących naturalnie w przyrodzie jak zapachy roślin, drzew, kwiatów czy przypraw, także tych stworzonych przez człowieka, można również dowolnie skomponować własną kompozycję. Lakiery zapachowe nanosi się na opakowanie czy etykietę miejscowo, selektywnie.

Takie miejsce warto jest, zadrukować tak, by było wiadomo, że jest zapachowe. Lakiery zapachowe nadrukowuje się zarówno na opakowania, jak i na etykiety samoprzylepne. Warto wspomnieć, że zastosowanie farby w żaden sposób nie zmniejsza jakości nadruku i może być ona kładziona na dowolny kolor lub zdjęcie, ponieważ jest transparentna.

Lakiery zapachowe – dostępne rodzaje

Na rynku jest dostępnych wiele rodzajów lakierów zapachowych. Typ warto dopasować do wymagań i zastosowania, na przykład tego, na jakim produkcie będzie nadrukowany.

Lakier można wykorzystywać we wszelkiego rodzaju technikach drukarskich, na przykład w typografii, wklęsłodruku, sitodruku czy fleksodruku. Sprawdza się też w druku offsetowym arkuszowym lub zwojowym.

Lakiery zapachowe stosuje się do produkcji opakowań giętkich, papierów, kartonów, tektury falistej, wszelkiego rodzaju przesyłek i paczek, a także etykiet produktowych. Przy ich użyciu można tworzyć też czasopisma oraz katalogi reklamowe.

Gdzie wykorzystuje się lakiery zapachowe?

Opakowanie produktu ma wzbudzać w potencjalnych klientów potrzebę, by go kupić. W tym celu warto zrobić wszystko by wzbudzić takie pragnienie i zainteresować odbiorcę. Zapachowe opakowania to ciekawe i kreatywne podejście do sprzedaży. Lakiery można stosować bezpośrednio na opakowaniu, dzięki czemu klient z góry wie, jak dany produkt pachnie. Zapach trudno jest oddać słowami i, z punktu widzenia odbiorcy, najlepiej jest po prostu go poczuć.

Lakiery stosują przede wszystkim firmy, których produkty skupiają się na zapachu. Tego typu rozwiązanie doskonale sprawdza się w przypadku perfum, czy produktów zapachowych – zapachów do samochodu, środków higieny osobistej, chemii gospodarczej czy produktów do pielęgnacji domu.

Doskonale sprawdzają się one także we wszelkiego rodzaju ulotkach czy katalogach reklamowych, ponieważ pozwalają lepiej poznać produkt – przykładowo wystarczy potrzeć wskazane miejsce, by poczuć, jak dane perfumy pachną. Lakiery zapachowe znalazły również swoje zastosowanie w branży spożywczej.

Wykorzystywane są do tworzenia etykiet aromatycznej kawy czy herbaty. Lakiery zapachowe są ciekawym uzupełnieniem książek dla dzieci i dodatkowym bodźcem do rozwoju. Zapach z pewnością wzbogaci też materiały reklamowe jak choćby kalendarze, przesyłki pocztowe czy upominki.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie dobrego lakieru zapachowego?

Gwarancją wysokiej jakości lakieru zapachowego jest przede wszystkim dobra firma. Dlatego warto wybierać doświadczonych producentów. Dzięki temu można liczyć na duży wybór produktów oraz pomoc przy zakupie.

Najlepsze lakiery zapachowe gwarantują długo utrzymujący się, bogaty aromat, który przykuwa uwagę klientów.

Z chęcią doradzimy jaką farbę lub lakier specjalny wybrać do Twojego projektu!

Produkty „szyte na miarę” to nasza specjalność.