Farby metaliczne srebrne dla poligrafii

Farby poligraficzne srebrne w zależności od stosowanej technologii druku mogą dać naprawdę zaskakujące i spektakularne efekty na różnego rodzaju materiałach. Im grubsza warstwa farby tym efekt metaliczności lepszy i tym bardziej farba przypomina wyglądem prawdziwe srebro. Optymalnie metaliczny połysk oraz krycie można uzyskać stosując odpowiednio dobrane pod względem wielkości i kształtu pigmenty.

Zalecane technologie druku

Srebrny kolor na wydrukach prezentuje się niezwykle luksusowo i szlachetnie. To barwa bazująca na pigmentach specjalnych imitujących srebro lub aluminium. Najlepsze efekty można uzyskać stosując technologie druku o jak największym naniesieniu farby dlatego sitodruk czy wklęsłodruk są najlepszym rozwiązaniem dla uzyskania spektakularnych efektów.

Nieco gorzej ale wciąż naprawdę dobrze prezentują się druki farbą srebrną w technologii fleksograficznej. Najmniej pożądaną niemniej często stosowaną i osiągającą dość dobre rezultaty jest technologia druku offsetowego. Niezależnie od stosowanej aplikacji farby srebrne prezentują się naprawdę wyjątkowo w każdych okolicznościach.

Farby metaliczne srebrne – jak uzyskać pożądany efekt

Połysk (powierzchni)

Im mniejsze pigmenty tym lepszy połysk lakieru ponieważ małe pigmenty układają się bardziej równomiernie na powierzchni (nie wystają) przez co nie tworzą chropowatości (matowości).

Połysk (metaliczny)

W rozumieniu odbicia się światła (gładkości powierzchni) od powierzchni pigmentu (nie lakieru). Połysk metaliczny to tak naprawę w zasadzie to samo metaliczność.

Metaliczność

Rozumiana jako upodobnienie się druku do prawdziwego metalu. Przykład pręta metalowego: gdy patrzymy na niego z góry to grzbiet jest jasny, im bardziej patrzymy w głąb zakrzywiania się pręta tym bardziej metal ciemnieje. Ujmując to inaczej: gdy patrzymy na wprost wydruku farba jest jasna, im bardziej pod kontem tym farba jest ciemniejsza. Im większy flop (różnica w jasności pigmentu, większa różnica to większy flop) tym efekt metaliczny większy. Im mniejszy pigment tym efekt metaliczny jest gorszy, większy pigment to lepsza metaliczność.

Krycie

Krycie to zdolność zakrycia tego co znajduje się pod powierzchnią farby. Jest to odwrotność transparentności. Im mniejszy pigment tym krycie jest lepsze, im większy tym gorsze. Im większy statystyczny rozrzut wielkości pigmentu (krzywa Gausa bardziej spłaszczona) tym lepsze krycie. Im mniejszy statystyczny rozrzut wielkości pigmentu (krzywa Gausa bardziej stożkowata) tym efekt ładniejszy ale krycie gorsze.

W ten sposób dobieramy wszystkie farby metaliczne, nie tylko srebrne.

W naszej ofercie znajdziesz farby metaliczne w kolorze srebrnym, złotym i wielu innych metalicznych odcieniach. Sprawdź więc produkty dostępne w SPLinx i stwórz druki pasującą do Twoich potrzeb! Na indywidualne zamówienie możemy także stworzyć farbę metaliczną dostosowaną do realizowanego przez Ciebie projektu. Chcesz poznać więcej szczegółów? Skontaktuj się z nami już dziś!

Z chęcią doradzimy jaką farbę lub lakier specjalny wybrać do Twojego projektu!

Produkty „szyte na miarę” to nasza specjalność.